سوالات متداول

logo-leaf-new

سوالات متداول

کنترل زی کیست؟

کنترل زی سامانه هوشمند جمع آوری و خرید ضایعات از مبدا است. این سامانه با هدف بازیافت ضایعات در نظر دارد با مشارکت همشهریان عزیز ضایعات را وارد چرخه بازیافت نماید.

چطور ثبت نام کنم؟

با ورود به سایت کنترل زی ابتدا از منوی اصلی سایت گزینه ثبت نام را انتخاب کنید سپس شماره تلفن همراه خود را وارد نمائید تا کد فعال سازی از طریق پیامک برای شما ارسال گردد. پس از وارد کردن کد، گزینه تائید را انتخاب کنید تا عضو خانواده کنترل زی شوید.

ضایعات شامل چه مواردی هستند؟

ضایعات شامل دو دسته خشک تفکیک نشده (مخلوطی از ضایعات خشک به صورت درهم داخل یک کیسه) و خشک تفکیک شده می باشند.

ضایعات خشک تفکیک نشده کلیه ضایعات خشکی است که به صورت درهم داخل کیسه جمع آوری می گردد. ( این ضایعات می توانند شامل کاغذ، مقوا، پلاستیک، فلز و ... باشند.

ضایعات خشک تفکیک شده نیز شامل موارد زیر هستند.

  • کاغذ و مقوا: انواع روزنامه، مجلات، کتاب، جعبه های شیرینی، جعبه کفش، شانه تخم مرغ و ...
  • پلاستیک: انوع ظروف پلاستیکی، کیسه پلاستیکی، کاور پلاستیکی، طناب پلاستیکی، اسباب بازی پلاستیکی و بطری های پلاستیکی
  • فلزات: انواع قوطی فلزی کمپوت، قوطی کنسرو، قوطی نوشابه، قوطی دوغ، قوطی رب ، وسایل آشپزخانه، شیرآلات، لوله ها و اتصالات فلزی،ظروف و لوله های مسی - چدنی- آلومینیومی

نحوه تخصیص امتیاز به ضایعات تحویل شده چگونه است؟

تخصیص امتیاز به ضایعات خشک تفکیک نشده به صورت دریافت در قالب کیسه است. هر کیسه ( سایز استاندارد کیسه 80*100) می باشد که با تحویل هر کیسه کاربر می تواند 80 امتیاز دریافت نماید. کیسه ها ترجیحا تجدیدپذیر و بنددار باشند.

تخصیص امتیاز به ضایعات خشک تفکیک شده بر اساس سفارش حداقل 1 کیلوگرم از آن نوع ضایعات توسط کاربر قابل ثبت است. سفارش ثبت شده توسط کاربر در زمان مراجعه راننده کنترل زی توسط ترازوهای دیجیتال و کالیبره در حضور کاربر وزن شده و در سامانه ثبت و امتیاز منظور می گردد.

آیا درخواست تلفنی برای تحویل ضایعات وجود دارد؟

کنترل زی به صورت آنلاین درخواست ها را می پذیرد. همچنین از طریق تلفن نیز می توانید درخواست دهید.

راه های ارتباط با کنترل زی چیست؟

شما می توانید از طریق ایمیل info@control-z.ir و شماره تلفن 55851400 با مرکز پشتیبانی کنترل زی ارتباط داشته باشید و سوالات خود را مطرح نمائید.

چطور می توانم امتیاز حساب کاربری خود را در کنترل زی افزایش دهم؟

شما می توانید با تفکیک ضایعات خشک، جمع آوری و تحویل آن ها به کنترل زی و نوع ضایعات تحویل شده از کنترل زی امتیاز دریافت کنید. امتیاز اکتسابی هر کدام از ضایعات در بخش توضیحات آن ها مشخص شده است. شما می توانید امتیازات خود را در کیف امتیاز ذخیره نمائید و هر زمان خواستید آن را به پول تبدیل نمائید. شما می توانید با تحویل ضایعات تفکیک شده به کنترل زی امتیاز حساب کاربری خود را افزایش دهید. امتیاز اصلی در اصلاح سبک خرید می باشد.

با امتیاز های کسب شده در کنترل زی چه کارهایی می توانم انجام دهم؟

شما می توانید هر زمان خواستید امتیاز های خود را به پول تبدیل کنید یا در عوض امتیاز های اکتسابی خود محصولات ما را دریافت نمائید. همچنین می توانید در طرح کاشت درخت شرکت و امتیازهای خود را برای حفظ طبیعت مورد استفاده قرار دهید.

تسویه حساب کنترل زی با کاربران چگونه است؟

شما می توانید با وارد کردن اطلاعات حساب بانکی خود ( تطابق حساب کاربری و حساب بانکی الزامی است) مبلغ فروش خود را در هر زمان که تمایل داشتید برداشت نمائید.

به منظور تبدیل امتیاز خود به واحد تومان می توانید امتیاز خود را در عدد 10 ضرب نمائید تا مبلغ قابل برداشت از کیف امتیاز شما مشخص گردد.

چطور می توانم رمز عبور خود را بازیابی کنم؟

شما می توانید از طریق صفحه بازیابی رمز عبور رمز عبور خود را بازیابی کنید.

چطور می توانم سفارشم را پیگیری کنم؟

شما می توانید از طریق صفحه سفارشات من، سفارش خود را پیگیری کنید.

چطور می توانم به کنترل زی درخواست کاشت درخت دهم؟

شما می توانید ضایعات خود را تبدیل به درخت نمائید. در بخش سفارش کاشت درخت شما با داشتن حداقل 2000 امتیاز خواهید توانست سفارش کاشت درخت دهید. کنترل زی سفارش شما را با همکاری ادیط (احیای دوباره یگانه طبیعت) از طرف شما و به نام شما و یا حتی هر نامی که شما انتخاب نمائید در محل های مشخص شده درخت می کارد. پس از کاشت درخت، برای هر درخت شناسنامه ای منحصر به فرد از طرف ادیط در اختیار شما قرار می گیرد. این شناسنامه حاوی نوع درخت، مکان کاشت و اطلاعات مشارکت شما در حفظ طبیعت خواهد بود. با کمک این شناسنامه خواهید توانست در هر زمانی به صورت حضوری از درخت کاشته شده خود بازدید نمائید.

0